marți, 6 noiembrie 2007

Supraveghere video-explicatii pentru incepatori de la un fost incepator

Daca ai curiozitatea sa te uiti intr-un ziar oarecare nu cred ca o sa fie un numar care sa nu aiba o reclama despre X firma de securitae sau Y firma de paza care ofere si supraveghere video pe langa servicii de protectie si paza...

Curios fiind am "sapat" un pic in acest domeniu , pentru ca mi se parea ca e o mare jmecherie ca Ghita sa stea la calculatorul lui de la birou si sa se uite la nevasta lui Maria cum spala vasele acasa. Nu m-au interesat aplicatiile si infrastructurile mari, gen sistem video de pe drumurile comunale ale Romaniei. Ma interesa mai mult aspectul amuzant al situatiei pentru segmentul entry-level ca sa zic asa.

Adevarul e ca multa informatie gasesti pe internet daca stii ce /cum si unde sa cauti. Dar sunt convins ca fraza asta a-ti auzit-o fiecare la un moment dat. Cliseu.... N-am ce face.... L-am preluat si eu.

Sa revenim asadar. Ce am aflat eu a fost ca sunt mai multe tipuri de camere, de aparate de inregistrare, redare....Unele mai bune, altele mai putin bune. Unele pe care dai o caruta de bani dar fac cam acelasi lucru ca si alea ieftine. Unele scumpe si profi cu care e o placere sa lucrezi.
Daca e sa vorbim de camere de supraveghere exista doua mari clase:
  1. Camerele CMOS
  2. Camerele CCD
Tot ce e de stiut e ca alea CMOS sunt mai usor de facut si de asta sunt mai ieftine, e alta tehnologie , si nu sunt la fel de profi ca si cele CCD. dar se descurca onorabil si ele.

Alea CCD sunt alta mancare de peste.
Nu intru in amanunte, daca vreti gasitit un pic mai multe detalii aici: http://www.chip.ro/revista/martie_2003/84/imagine_digitala/8940

Apoi se impart in camere de interior si de exterior. Si conform bancului ci diferenta intre o pisica si un vapor, cele de exterior pot fi folosite si in interior, pe cand cele de interior pot fi folosite numai o data. daupca care sau ingheata si grapa, sau intra apa in ele, sau le bate soarele in cap.

Apoi sunt si camere care au facilitatea Nightvision, adica capteaza imaginea si noaptea. Asta pentru ca au asa numitele luminatoare care sunt leduri infrarosu care lumineaza invizibil pentru ochiul uman. Si aici diferentele sunt in functie de numarul de leduri, calitatea lor, de care depinde pana la urma cat de departe si clar va vedea camera.

Sunt camere statice si cele Speed Dome, care se misca dintr-o parte in lata baleind o anumita zona.

Sunt camere care transmit semnalul video pe cablu coaxial, pe cablu UTP(adica de retea de calculator) sau chiar wireless.

Sunt camere mari sau mici, neinsemnand ca alea mici sunt mai proaste.

Unele au un unghi de deschidere mai mare, altele mai mic.

Multe informatii, nu?Si astea sunt doar la nivel de exterior, nu vorbesc de specificatii tehnice care nu le inteleg decat producatorii:)

Vedeti?Daca va hotarati sa va instalati camere undeva trebuie sa stiti bine ce si cum vreti pentru ca altfel o sa ajungeti sa dati €500 pe ceva ce ar fi putut costa numai €100 si sa faca ce aveti nevoie.

Si pe deasupra am vorbit numai depsre camere. Dar mai exista placile de captura , sistemele DVR, interferente.....

O sa vorbim si despre ele un urmatorul articol.

3 comentarii:

Lucian Maftei spunea...

Super ok articolul... ai acoperit baza cat de cat ok.... insa trebuie sa stie cei care citesc ca in Romania exista multe companii... nu dau nume.... u are rost... care au tendinta de a umfla specificatiile tehnice.

Exemple sunt multe. Am vazut de exemplu camere cu senzor de 1/4" CMOS decalarate ca fiind la 480 LTV. Prin constructie senzorii CMOS de 1/4" nu pot depasi rezolutia de 320LTV - o rezolutie foarte mica. Adevarat este ca mai nou exista si senzori CMOS de calitate cum folosesc cei de la Dallmeier Electronics.

Prundus Daniel spunea...

Multumesc de cometarii, am vizitat si siteul DVS si daca aveti ceva informatii de adaugat as fi extrem de multumit. Articolulul respectiv l-am scris eu singur din informatii colectate de-a lungul timpului.

Lucian Maftei spunea...

Sigur ... multesc mult... pana una alta ai permisiunea mea scrisa sa incluzi daca vrei si articolele din domeniu tutoriale de pe http://magazin.elsimultimedia.com desigur cu link de provenienta